The Diesel Stop banner

1996 Bronco/F serie werkplaatshandboek

384 views 5 replies 6 participants last post by  filback  
#1 ·
Heeft iemand een kopie van de reparatiehandleiding die hij online kan plaatsen? Iemand heeft het verstrekt, maar het werkt niet meer. Ik heb de koudstartrelais vervangen, maar mijn truck start nog steeds niet betrouwbaar. Alle suggesties worden op prijs gesteld.

#2 ·
We zijn een paar jaar geleden de link naar de eigenlijke handleiding kwijtgeraakt toen ze het forumformaat veranderden, maar we hebben hem terug, verknoeid, maar we hebben hem. Hier is een link naar de indexpagina.

Heeft u bij het starten op koude motor uw gloeibougies getest? En terwijl u zei dat u het relais hebt vervangen, hebt u het getest?

Klhansen heeft een beschrijving van het testen van het relais en de gloeibougies, het is voor een 99+. Maar het enige echte verschil is dat bij een OBS de gloeibougies zich aan de buitenste pinnen van de doorvoerconnectoren van de kleppendeksel bevinden.

#3 ·
...mijn truck....
Welke truck? Je moet ALLE details & geschiedenis van je truck (zoveel als je weet) in je handtekening (<- klik hierop) zetten, zodat deze bij elke post wordt weergegeven, zoals deze pagina uitlegt:

(klik op deze tekst)

Telefoon-apps tonen handtekeningen niet altijd, dus je moet mogelijk op je telefoon overschakelen naar een echte browser in desktopmodus, of gewoon een desktop-/laptopcomputer gebruiken. Zet je locatie (dichtstbijzijnde stad) in je profiel en/of handtekening, & upload een avatar van de truck. Niet al zijn details zijn relevant voor deze problemen, maar je weet niet noodzakelijk welke relevant zijn, dus zet nu gewoon alles erin. Hoe meer foto's je plaatst (NIET in je handtekening) van de truck, motor, bedrading, labels, & onderkant, hoe waarschijnlijker het is dat we je kunnen helpen.

#4 ·
Deze link werkt nog steeds: 1997 F-250/350/Super Duty Werkplaatshandboek
Het is voor 97 F250/350 trucks en zal (voor het grootste deel) voor u werken. Het bevat niet de Electrical and Vacuum Troubleshooting Manual (EVTM) of de Powertrain Control and Emissions Diagnosis (PCED) Manual volumes.
Hier is wat spul dat ik al vaak heb gepost:

Om de bedrading van de injector/gloeibougie te controleren: Van de buitenste pinnen van elke kleppendekselpakkingverbinding (2 per connector) naar massa zou u 0,1 tot 2 ohm moeten krijgen (duidt op een goede plug en bedrading). Van de middelste pin van elke kleppendekselpakkingverbinding naar elke direct aangrenzende pin, zou u ongeveer 3 ohm moeten krijgen (duidt op een goede injector solenoĂŻde en bedrading). U zou geen continuĂŻteit moeten krijgen van een van de buitenste pinnen naar de 3 binnenste pinnen (duidt op geen kortsluitingen tussen de injector- en gloeibougiebedrading). U zou ook 0 tot 1 ohm moeten krijgen van elk van de externe kabelboomconnectoren buitenste pinnen terug naar de grote terminal van de Gloeibougierelais aan de GP-zijde (duidt op goede bedrading van externe aansluitingen terug naar het relais).

Om het gloeibougierelais (GPR) te controleren, meet de spanningsval over de grote terminals van de GPR. Terwijl de GPR actief is (tot 1,5 tot 2 minuten nadat de sleutel op "Wachten om te starten" is gezet), plaats uw meterpennen op de grote terminals (één pen op de ene grote terminal en de andere pen op de andere grote terminal). Dit meet hoeveel spanning er "verloren gaat" over het relais. Een aflezing van 0,3V of meer duidt op een defect relais. Controleer ook de stuurdraden van het relais (kleinere draden) losgekoppeld van het relais op batterijspanning bij de rood/lichtgroene gestreepte draad en massa bij de paars/oranje gestreepte draad (controleer beide wanneer de sleutel op "Wachten om te starten" is gezet).

Deze dagen raad ik aan om de FORScan/FORScan LIte-app te downloaden en een geschikte ELM-327 OBD2 Interface Adapter aan te schaffen als een redelijk goedkope diagnostische scanneroplossing. Ze maken verschillende soorten (met kabel, Wi-Fi, Bluetooth, enz.) voor de verschillende platforms die u voor de app zou kunnen gebruiken (computer, tablet, laptop, smartphone, enz.). U kunt dan foutcodes lezen/wissen, diverse beschikbare tests uitvoeren (KOEO, buzz, cilinderbijdrage) en live gegevens lezen/opnemen voor analyse. Ik gebruik FORScan Lite op een iPhone 13 met een OBDLink MX+ bluetooth adapter (niet de goedkoopste adapter, maar ik wilde wel een fatsoenlijke).

Groeten!