The Diesel Stop banner

1987 tot 1996 Ford Tk identificatie decoder

64K views 12 replies 6 participants last post by  H0keyF0x  
#1 ·
Ik kon een Ford Truck Vehicle Identification Number Decoder bemachtigen voor 1987 tot 1996 en ontdekte dat mijn truck decodeert naar een 1 Ton HD. Hier is de decoder voor iedereen die hem misschien wil hebben.

1987 tot 1996
Posities 1, 2 & 3-Landcode:
1FT Ford Motor Company USA
2FT Ford Motor Company Canada

Positie 4-GVW-klassecode:
C 4001 tot 5000 pond F150
D 5001 tot 6000 pond F150
E 6001 tot 7000 pond F150 & F250
F 7001 tot 8000 pond F250
G 8001 tot 8500 pond F250
H 8501 tot 9000 pond F250 HD & F350
J 9001 tot 10000 pond F350

Posities 5, 6 & 7-Seriecode:
F15 F150 2-wielaandrijving Reg Cab
X15 F150 2-wielaandrijving Ext Cab
F14 F150 4-wielaandrijving Reg Cab
X14 F150 4-wielaandrijving Ext Cab
F25 F250 2-wielaandrijving Reg Cab
X25 F250 2-wielaandrijving Ext Cab
F26 F250 4-wielaandrijving Reg Cab
X26 F250 4-wielaandrijving Ext Cab

Positie 8-Motorcode:
Y 6 cil. 4.9 Gas EFI 87 tot 93
Y 6 cil. 4.9 Gas MFI 94 tot 96
N 8 cil. 5.0 Gas EFI 87 tot 93
N 8 cil. 5.0 Gas MFI 94 tot 96
H 8 cil. 5.8 Gas 4BBL 87
H 8 cil. 5.8 Gas EFI 88 tot 93
R 8 cil. 5.8 Gas F150 Lt EFI 93
H 8 cil. 5.8 Gas MFI 94 tot 96
R 8 cil. 5.8 Gas F150 Lt MFI 94 tot 95
1 8 cil. 6.9 Diesel IDI 87
M 8 cil. 7.3 Diesel IDI 88 tot 94
F 8 cil. 7.3 Turbo-Diesel TPS 94 tot 96
K 8 cil. 7.3 Turbo-Diesel TPS 94
L 8 cil. 7.5 Gas 4BBL 87
G 8 cil. 7.5 Gas EFI 88 tot 93
G 8 cil. 7.5 Gas MFI 94 tot 96

Positie 9-Modeljaarcode:
H-87, J-88, K-89, L-90, M-91
N-92, P-93, R-94, S-95, T-96

Positie 10-Assemblagecode:
C-Oakville, Ontario Canada
H-Lorain, OH / N-Norfolk, VA
K-Kansas, MO / P-St. Paul, MN
L-Wayne, MI / U-Louisville, KY

Resterende nummers-Volgorde van assemblage:

#2 ·
Heb mijn #s uitgevoerd, maar pos 1,2,3 is 2TF, niet op de lijst, pos 5,6,7 is F36, het staat niet op de lijst. pos 9 is 9 op mijn ser#????. Wat is er aan de hand?

#3 ·
pnose -- Er ontbreken enkele onderdelen voor de voertuiglijn, serie en carrosserietype VIN-vermeldingen.

F14 - F150, Regular Cab, 4x4
x14 - F150, SuperCab, 4x4
F15 - F140, Regular Cab, 4x2
X15 - F150, SuperCab, 4x2
F25 - F250, Regular Cab, 4x2
X25 - F250, SuperCab, 4x2
F26 - F250, RegularCab, 4x4
X26 - F250, SuperCab, 4x4
F35 - F350, Regular Cab, 4x2
X35 - F350, SuperCab, 4x2
W36 - F350, Crew Cab, 4x2
F37 - F350, Regular Cab (Chassis Cab), 4x2
F36 - F350, Regular Cab, 4x4
W36 - F350, Crew Cab, 4x4
F38 - F350, Regular Cab (Chassis Cab), 4x4
F47 - F-Super Duty, Regular Cab (Chassis Cab), 4x2
F53 - F-Super Duty, RV Stripped Chassis, 4x2
F59 - F-Super Duty, Commercial Basic Stripped Chassis, 4x2

De negende VIN-positie is een door de overheid toegewezen, computergegenereerd controlecijfer.

De tiende VIN-positie is het modeljaar van het voertuig.
K - 1989
L - 1990
M - 1991
N - 1992
P - 1993
R - 1994
S - 1995
T - 1996

De elfde VIN-positie is de assemblagefabriekcode.
C - Ontario Truck: Oakville, Ontario
E - Kentucky Truck: Jefferson, Kentucky
H - Lorain: Lorain, Ohio
K - Kansas City: Claymoco, Missouri
L - Michigan Truck: Wayne, Michigan
N - Norfolk: Norfolk, Virginia
P - Twin Cities: St. Paul, Minnesota
U - Louisville: Louisville, Kentucky
V - Kentuck Truck: Jefferson, Kentucky

Groeten uit Tulsa, OK! /ubbthreads/images/graemlins/smile.gif
Dave

#4 ·
Dat verklaart alles behalve de eerste 3 cijfers, zou een typefout kunnen zijn in mdkarls bericht? Bedankt Dave.

#5 ·
pnose -- Hier zijn de World Manufacturer Identifiers.

1FM - Ford Motor Company, USA; Multi-Purpose Passenger Vehicle (MPV)
1FT - Ford Motor Company, USA; Vrachtwagen (Compleet voertuig)
1FD - Ford Motor Company, USA; Onvolledig voertuig (IV)
1FC - Ford Motor Company, USA; Basis (gestript) chassis
1FB - Ford Motor Company, USA; Bus
1FF - Ford Motor Company, USA; Motorvoertuiguitrusting zonder motor/aandrijflijn (Glider)
2FM - Ford Motor Company of Canada, Ltd.; MPV
2FT - Ford Motor Company of Canada, Ltd.; Vrachtwagen (Compleet voertuig)
2FD - Ford Motor Company of Canada, Ltd.; Onvolledig voertuig
2FC - Ford Motor Company of Canada, Ltd.; Basis (gestript) chassis
2FB - Ford Motor Company of Canada, Ltd.; Bus
2FF - Ford Motor Company of Canada, Ltd.; Motorvoertuiguitrusting zonder motor/aandrijflijn (Glider)
3FC - Ford Motor Company of Mexico; Basis (gestript) chassis

Er is geen 2TF vermeld. /ubbthreads/images/graemlins/frown.gif

Groeten uit Tulsa, OK! /ubbthreads/images/graemlins/smile.gif
Dave

#6 ·
Nou, ik denk dat ik er wel een van een soort moet hebben????. Ik heb mijn registratie gecontroleerd en naar de vin op het dashboard gekeken, beide waren hetzelfde? Twee ervan begonnen met 2TF????, ik weet niet wat ik op dit moment moet denken. Al het andere op uw decoder was perfect. F36=4x4 reg cab. N=92.

#8 ·
Je hebt een 18 jaar oude draad nieuw leven ingeblazen. Nee, Ford heeft de VIN's niet opnieuw geformatteerd. W betekent 4-deurs; 2 betekent F250; 6 (of bijna elk even cijfer) betekent 4WD. De bedlengte en het voorasmodel zijn niet gecodeerd in de VIN.

#9 ·
Bedankt, Steve83. Ik ben al een paar weken op zoek naar gedetailleerde informatie. Ik heb een helse tijd om onderdelen te krijgen voor mijn D50 TTB. Bij het zoeken naar onderdelen met kogelgewrichten krijg ik verschillende tegenstrijdige resultaten. Dus ik dacht dat ik vin en deurbordje zou decoderen om te controleren wat ik heb. 90s model Fords hebben om de een of andere reden de meest schaarse info op het web in mijn ervaring tot nu toe, met betrekking tot VIN en deurbordje. Ja, er zijn honderden how-to's over wat elk cijfer vertegenwoordigt, maar tot nu toe geen info over wat het betekent. Zoals een complete lijst met elke code-optie, enz. Ik ben erachter gekomen dat D44HD assen en spindels/naven deelt met D50. D50 deelt 3e lid tandwielen, lagers, buitenste U-gewrichten, knokkels, kogelgewrichten, spindels en locker assy met D60. Dit zou verklaren waarom iedereen het zo moeilijk heeft om een complete vooras-kit (stuurstangen etc.) voor de D50 TTB te vinden. Ik kan ze de hele dag vinden voor D44 en D60. D50 is op zijn best troebel water. Dus ik moet zoeken naar D60 kogelgewrichten voor een D50 en een stuurstang-kit voor een D50. Niemand heeft een complete kit met beide. Alle afdichtingen voor D50 zijn echter vrij gemakkelijk te vinden. Ik denk dat ik gewoon de Dana/Spicer-servicemanual bestel en de dingen van daaruit "decodeer". De PDF helpt, maar bij het inzoomen heeft het een vervormde resolutie. Kan het niet lezen. Eén ding dat ik niet zie waar alle formulieren over praten, is het verschil tussen HD, XL, XLT en Super Duty. Dit is een van de vele redenen waarom ik op zoek ben naar een complete decoder. Ik weet dat dit een lange lezing is, maar ik ben nieuw in de goed uitgeruste 4x4 full-size Ford trucks, niet nieuw in late-model Fords in het algemeen. Alle verlichting die u op deze zaken kunt werpen, zal zeer worden gewaardeerd.

#10 ·
...wat elk cijfer vertegenwoordigt, maar geen info over wat het betekent...
Die pagina die ik hierboven heb gelinkt, legt elk cijfer uit, minstens twee keer; en het linkt naar de uitleg van het VIN-formaat. Heeft u de hele pagina gelezen?
Zoals een complete lijst van elke code-optie, enz.
De VIN bevat geen optiecodes. Zoekdiensten en -sites die beweren opties voor een VIN te tonen, proberen de VIN te relateren aan een database met as-built gegevens van de autofabrikant. Maar Ford heeft destijds geen goede as-built records bijgehouden voor zichzelf of iemand anders om te gebruiken, dus die diensten werken niet goed op deze trucks of oudere Fords.
...een complete voorkit (stuurstangen etc.)...
Kits zijn meestal verzamelingen van goedkope rommel die iemand probeert te verkopen. Koop ze nooit, tenzij ze ELK onderdeel bevatten dat u al heeft gekozen en minder kosten dan het afzonderlijk kopen van die onderdelen. Als elk onderdeel niet wordt vermeld, sla het dan over. Deze pagina is waar ik onderdeelnummers bewaar die ik heb gevonden voor mijn '97 F250HD:
Ik denk dat ik gewoon de Dana/Spicer servicehandleiding bestel...
Dat zou alleen betrekking hebben op de behuizingen, tandwielen en naven - niet op de besturing en waarschijnlijk niet op de remmen.
De PDF...
Welke?
...het verschil tussen HD, XL, XLT en Super Duty.
XL & XLT zijn slechts uitrustingsniveaus, die per jaar varieerden, en er waren verschillende andere uitrustingsniveaus (Custom, Lariat, XLS, XLTS, Nite, Lightning, Eddie Bauer...). SuperDuty betekent het platform van de F-serie >8500GVWR sinds de lijn in '97/98 werd opgesplitst. HD betekent '97 F250's >8500GVWR die nog steeds op het '80-96-platform werden gebouwd, om ze te onderscheiden van de 7-gaats '97 F250LD die op het nieuwe F150-platform werd gebouwd.

Als je ze leert, moet je ALLE details en de geschiedenis van je truck (zoveel als je weet) in je handtekening(<-klik daarop) zetten, zodat deze bij elke post wordt weergegeven, zoals die VIN-pagina uitlegt. Telefoon-apps tonen niet altijd handtekeningen, dus je moet mogelijk overschakelen naar een echte browser in de desktopmodus op je telefoon, of gewoon een desktop/laptopcomputer gebruiken. Zet je locatie (dichtstbijzijnde stad) in je profiel &/of handtekening en upload een avatar van de truck. Niet alle details zijn relevant voor elk probleem, maar je weet niet per se welke relevant zijn, dus zet gewoon alles erin zodra je elk detail vindt. Hoe meer foto's je plaatst (NIET in je handtekening) van de truck, motor, bedrading, labels en onderstel, hoe groter de kans dat we je kunnen helpen.

Maar je moet een nieuwe thread voor je truck starten in plaats van door te gaan in deze oude thread.

#12 ·
Er zouden ID-nummers op uw as moeten staan, ervan uitgaande dat u ze kunt lezen. Latere assen gebruiken een sticker, die vaak vervaagd is of gewoon weg is. Maar HIER is een site die u wellicht kan helpen. Zodra u de BOM (stuklijst) van de as heeft, kunt u zowat alles opzoeken en de Dana PN vinden.

#13 ·
Er zouden ID-nummers op uw as moeten staan, ervan uitgaande dat u ze kunt lezen. Latere assen gebruiken een sticker, die vaak vervaagd is of gewoon weg is. Maar HIER is een site die u wellicht kan helpen. Zodra u de BOM (Bill of Materials) van de as heeft, kunt u zowat alles opzoeken en de Dana PN vinden.
Ja, mijn vooras is behoorlijk rommelig. Ik ben hem momenteel aan het verwijderen. Als ik hem heb schoongemaakt, zal ik controleren of er gestempelde nummers op de ttb's staan. Het label ontbreekt zeker en de enige manier waarop ik kon zien dat het een Dana 50 was, is de grote D50-stempel op de behuizing van het derde lid. Ik ben erin geslaagd om enkele onderdeelnummers van de asafdichtingen en kruiskoppelingen te halen.